Budowa drog

Szczególnie istotne znaczenie dla rozwoju Kanady miała budowa dróg i komunikacji śródlądowej. Do tego czasu jedynie wodą lub konno można było przemierzać gęstwiny lasów kanadyjskich w sposób nie różniący się od pradawnych wzorów indiańskich. Nieliczne drogi wojskowe istniały tylko na niewielkich trasach, system budowania prowizorycznych dróg z pni drzewnych nie zdawał egzaminu i nie wystarczał na długo. Deszcze oraz błota jesienne i wiosenne uniemożliwiały w praktyce komunikację lądową, zima była z tego punktu widzenia idealną porą roku. Transport saniami był znacznie szybszy i wygodniejszy. W istocie aż do czasu zbudowania kolei podróżowanie lądem stanowiło bardzo trudny problem w Kanadzie. Rozwój kolei przypadł jednak dopiero na okres po 1850 r. i zajmiemy się tym zagadnieniem w dalszych częściach książki. W pierwszej połowie XIX w. nadal transport wodny odgrywał podstawową rolę. W Górnej Kanadzie był on związany z Wielkimi Jeziorami i całym systemem wpadających do nich rzek. W Dolnej Kanadzie tradycyjnie Rzeka Św. Wawrzyńca stanowiła główny szlak komunikacyjny. Również i w prowincjach morskich komunikacja i transport rozwijały się przede wszystkim wodą, handel tych prowincji miał również zasadnicze oparcie w żegludze przybrzeżnej wzdłuż Zatoki Św. Wawrzyńca oraz wybrzeży atlantyckich.

Comments are closed.

Strony

Zobacz koniecznie

  • Szkolenia edukacyjne przed maturąSzkolenia edukacyjne przed maturą
    Nasze dzieci coraz wcześniej zaczynają dostrzegać różnego rodzaju zmiany na rynku pracy, które dość mocno wpływają na ich życie oraz przyszłość. Większość z nich idąc do szkół średnich doskonale zdaje …
  • Homo sapiensHomo sapiens
    Od prawie 40 000 lat żyje na Ziemi Homo sapiens, człowiek rozumny i myślący. Mniej więcej od 5000 lat żyje on w warunkach wysokich kultur i umie budować miasta. Rozwój …