Budowa drog

Szczególnie istotne znaczenie dla rozwoju Kanady miała budowa dróg i komunikacji śródlądowej. Do tego czasu jedynie wodą lub konno można było przemierzać gęstwiny lasów kanadyjskich w sposób nie różniący się od pradawnych wzorów indiańskich. Nieliczne drogi wojskowe istniały tylko na niewielkich trasach, system budowania prowizorycznych dróg z pni drzewnych nie zdawał egzaminu i nie wystarczał na długo. Deszcze oraz błota jesienne i wiosenne uniemożliwiały w praktyce komunikację lądową, zima była z tego punktu widzenia idealną porą roku. Transport saniami był znacznie szybszy i wygodniejszy. W istocie aż do czasu zbudowania kolei podróżowanie lądem stanowiło bardzo trudny problem w Kanadzie. Rozwój kolei przypadł jednak dopiero na okres po 1850 r. i zajmiemy się tym zagadnieniem w dalszych częściach książki. W pierwszej połowie XIX w. nadal transport wodny odgrywał podstawową rolę. W Górnej Kanadzie był on związany z Wielkimi Jeziorami i całym systemem wpadających do nich rzek. W Dolnej Kanadzie tradycyjnie Rzeka Św. Wawrzyńca stanowiła główny szlak komunikacyjny. Również i w prowincjach morskich komunikacja i transport rozwijały się przede wszystkim wodą, handel tych prowincji miał również zasadnicze oparcie w żegludze przybrzeżnej wzdłuż Zatoki Św. Wawrzyńca oraz wybrzeży atlantyckich.

Comments are closed.

Strony

Zobacz koniecznie

  • Targi edukacyjne dla zainteresowanychTargi edukacyjne dla zainteresowanych
    Targi edukacyjne to nowy sposób na pokazanie czym jest wiedza. Na targach tych pokazują się przeróżne instytucje raz firmy aby zachęcić ludzi do zapisania się na różne wykłady lub spotkania. …
  • Naturalna witamina dNaturalna witamina d
    Słoneczna witamina. Na pewno wszyscy zdają sobie sprawę z tego, jak ważne jest przyjmowanie witamin. Każda z nich daje naszemu organizmowi środki, by mógł poprawnie funkcjonować. Chociaż wszystkie witaminy w …