Budowa drog

Szczególnie istotne znaczenie dla rozwoju Kanady miała budowa dróg i komunikacji śródlądowej. Do tego czasu jedynie wodą lub konno można było przemierzać gęstwiny lasów kanadyjskich w sposób nie różniący się od pradawnych wzorów indiańskich. Nieliczne drogi wojskowe istniały tylko na niewielkich trasach, system budowania prowizorycznych dróg z pni drzewnych nie zdawał egzaminu i nie wystarczał na długo. Deszcze oraz błota jesienne i wiosenne uniemożliwiały w praktyce komunikację lądową, zima była z tego punktu widzenia idealną porą roku. Transport saniami był znacznie szybszy i wygodniejszy. W istocie aż do czasu zbudowania kolei podróżowanie lądem stanowiło bardzo trudny problem w Kanadzie. Rozwój kolei przypadł jednak dopiero na okres po 1850 r. i zajmiemy się tym zagadnieniem w dalszych częściach książki. W pierwszej połowie XIX w. nadal transport wodny odgrywał podstawową rolę. W Górnej Kanadzie był on związany z Wielkimi Jeziorami i całym systemem wpadających do nich rzek. W Dolnej Kanadzie tradycyjnie Rzeka Św. Wawrzyńca stanowiła główny szlak komunikacyjny. Również i w prowincjach morskich komunikacja i transport rozwijały się przede wszystkim wodą, handel tych prowincji miał również zasadnicze oparcie w żegludze przybrzeżnej wzdłuż Zatoki Św. Wawrzyńca oraz wybrzeży atlantyckich.

Comments are closed.

Strony

Zobacz koniecznie

  • Praca naukowaPraca naukowa
    Praca naukowa nie jest jednoznaczna. Można ją rozpatrywać jako badanie naukowe, a więc wszelkie czynności, które pomogą nam rozwiązać jakieś niejasności, a także jako dzieło naukowe, a więc opisanie danego …
  • Zjawiska paranormalneZjawiska paranormalne
    Wiedza o tych zjawiska pozwala człowiekowi na nie wpadanie w panikę, jeśli coś dziwnego zacznie się koło nas pojawiać. Dlatego też na pewno warto się interesować tym zagadnieniem, aby odpowiednio …